Sve kreće s dobrom poslovnom idejom novih ili postojećih poduzetnika, koja se zatim zajedničkim naporima nastoji realizirati s ciljem ostvarivanja pozitivnih rezultata u budućnosti.
Upravo na ovoj pojednostavljenoj činjenici započela je uspostava Pomorskog Inovacijskog Centra – iNavis, koja je realizirana uz veliku potporu lokalne i središnje vlasti te Kraljevine Norveške. Slične projekte norveška vlada uspostavila je i u drugim zemljama u okruženju. S obzirom da je upravo maritimni sektor glavna poveznica koja povezuje Norvešku i Hrvatsku, a Norveška je jedna od najvećih svjetskih velesila upravo u tom sektoru, pojavila se ideja o uspostavi Pomorskog Inovacijskog Centra koji će biti prepoznat kako u Hrvatskoj, tako i u cijeloj regiji. Potičući razne oblike hrvatsko-norveške poslovne i institucionalne suradnje, primarni cilj projekta je bio revitalizacija šibenske regije i gospodarstva, a naravno i ostvarivanje šire gospodarske suradnje između dviju zemalja.
CroNoMar je hrvatska tvrtka u norveškom vlasništvu osnovana 2009. godine s ciljem povezivanja hrvatskih i norveških poduzetnika u sektoru mora i pomorstva te pružanja podrške poduzetnicima putem različitih usluga koje će doprinijeti razvoju njihovog poslovanja i povećanju konkurentnosti.
Prije svega, aktivnosti CroNoMar-a odnose se na informiranje, savjetovanje i umrežavanje poduzetnika, kao i olakšavanje pristupa izvorima financiranja, pristup novim tržištima, primjenu novih poslovnih modela i internacionalizaciju poslovanja hrvatskih tvrtki. Nastojanja CroNoMar-a usmjerena jačanju suradnje dviju zemalja pridonijela su i uspješnoj realizaciji hrvatsko-norveškog projekta uspostave Pomorsko Inovacijskog Centra - iNavis u Šibeniku koji je otvoren 2012. godine. Zbog velikog značaja ovog projekta 2011. godine organiziran je i posjet norveškog kraljevskog para Šibeniku, čime je potaknuta daljnja gospodarska suradnja Hrvatske i Kraljevine Norveške.
Tvrtka CroNoMar je upravljala inovacijskim dijelom iNavis centra 7 godina. CroNoMar je od svog osnivanja imao namjeru voditi projekte koji će „živjeti“ godinama. Tako je već 2009. godine potpisan prvi komercijalni ugovor o gradnji katamarana za norveško tržište u Hrvatskoj, nakon čega su slijedila ugovaranja izgradnje novih radnih brodova što se nastavillo sve do danas.
Od 2019. godine CroNoMar je samo jedan od korisnika iNavis centra. U toj novoj ulozi jednaki smo svim ostalim korisnicima centra i dijelimo s njima zajedničke izazove. Smatramo da zadovoljstvo korisnika i šire poslovne zajednice s radom iNavis centra ovisi o opsegu i kvaliteti aktivnosti koje se provode ili se planiraju provoditi u budućnosti, a koje prije svega trebaju biti usmjerene pružanju kvalitetne poslovne podrške poduzetnicima u maritimnom sektoru u našoj županiji, ali i šire. Sva ulaganja koja omogućavaju razvoj gospodarstva i koja doprinose stvaranju boljeg poslovnog i ulagačkog okruženja su uvijek dobrodošla, pa je tako i ulaganje u iNavis centar opravdano i sasvim sigurno predstavlja dobar temelj za daljnji razvoj korisnički orijentiranog poduzetničkog okruženja u Šibeniku i Šibensko-kninskoj županiji koje može i treba pridonijeti povećanju poslovnih aktivnosti i prije svega konkurentnosti hrvatskih poduzetnika.
U vrijeme dok je CroNoMar upravljao inovacijskim dijelom iNavis centra, radilo se intenzivno na povezivanju hrvatskih i norveških partnera – organizirane su konferencije, seminari, posjeti inozemnih delegacija, sastanci sa zainteresiranim tvrtkama i sl., u cilju identificiranja potencijala i mogućnosti za realizaciju poslovne suradnje i projekata u maritimnom sektoru, od brodogradnje do ribarstva, marikulture itd.
Da bi se realizirala daljnja suradnja s norveškim partnerima, potrebno je aktivno raditi na povezivanju dviju strana, poticati razmjenu znanja i iskustava i planirati projekte koji će pridonijeti postavljenim ciljevima koji su definirani prilikom osnivanja iNavis centra.
Svi projekti koje provodi tvrtka CroNoMar su jednako značajni, ali može se reći da svako novo uključivanje hrvatskih tvrtki u projekte te kontinuirano povećanje narudžbi inozemnih kupaca predstavlja važan uspjeh za CroNoMar. Projekti koji se uspješno provode su vezani uz brodogradnju i 100% orijentirani prema izvozu. Cijeli projekt gradnje brodova namijenjenih međunarodnom tržištu marikulture, u Hrvatskoj je započeo prije 13 godina. Glavni cilj CroNoMar-a jest povezivanje hrvatskih i norveških tvrtki, identifikacija tržišnih potreba i olakšavanje pristupa novim tržištima u cilju jačanja konkurentnosti i izvoznog potencijala naših poduzetnika, posebno malih i srednjih poduzeća koja posluju u sektoru mora i pomorstva u Hrvatskoj. Brodovi izgrađeni u Hrvatskoj na svjetskom tržištu konkuriraju prvenstveno kvalitetom, ali i cijenom. Bez obzira na vrstu broda i njegovu svrhu, svaki brod, odnosno ugovor je specifičan, te se pregovara i gradi u skladu sa zahtjevima krajnjeg kupca. Tvrtka CroNoMar je posrednik u svim ugovorima, ali i značajan partner kako u provedbi projekta, tako i u njegovoj finalizaciji, hrvatskim i norveškim tvrtkama.
Nastavno na trenutnu situaciju u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, u bliskoj budućnosti planiramo širenje poslovnih aktivnosti u vidu uključivanja novih hrvatskih tvrtki kao partnera u projekte koji su već dogovoreni ili se o njima pregovara. Za sada se broj zaposlenika CroNoMara ne planira povećavati. Postojećih 7 zaposlenika više nego uspješno odrađuju sve projekte. Vrijednost svih projekata koji se provode u Hrvatskoj posredstvom CroNoMara od početka tj. od osnivanja do danas prelazi 200 mil EUR (indirektna izvozna vrijednost).
Svi brodovi koji su do sada izgrađeni u hrvatskim brodogradilištima isporučeni su za međunarodno tržište marikulture i na najbolji mogući način predstavljaju „hrvatski proizvod“ u svijetu. Široka paleta modela obuhvaća aluminijske katamarane, jednotrupce, servisne i hibridne brodove različitih veličina, karakteristika, kao i značajnih razlika kada je riječ o samoj opremljenosti istih. Upravo oni su baza za kontinuirano ugovaranje novih tipova i modela brodova kako s postojećim, tako i s novim partnerima, čime se povećava konkurentnost i rast proizvodnje naših brodograditelja. Na razini svake godine provodi se između 10-15 projekata – svi u brodogradnji. Trenutno surađujemo s 3 tvrtke is Splitske županije, 1 tvrtkom iz Šibensko-kninske županije i sa 2 tvrtke iz Istarske županije. Najveći dio - 90% je izvoz u Norvešku, dok su ostali kupci iz drugih zemalja - Kanada, Island, Šetlandsko otočje, Saudijska Arabija, itd.
S obzirom da su aktivnosti tvrtke usmjerene na razvoj suradnje u sektoru mora i pomorstva između Hrvatske i Norveške, usluge koje CroNoMar pruža moraju biti sukladne međunarodnim standardima i u potpunosti prilagođene krajnjem korisniku, a prema postavljenim ciljevima poslovanja primarno su usmjerene internacionalizaciji poslovanja te pristupu novim tržištima. Svakodnevno poslovanje CroNoMar-a temelji se na transferu znanja, tehnologije i razvoja poslovanja, s ciljem pozicioniranja proizvoda koji se isporučuju posredstvom CroNoMar-a kao prepoznatljivog hrvatskog brenda na svjetskom tržištu. Projekti koji se provode posredstvom CroNoMar-a omogućavaju stabilna stalna, ali i nova radna mjesta u okruženju gdje se provode. Najveći izazov s kojim smo se do sada susreli, a vezano uz poslovanje u Hrvatskoj jest iznimna administracija koja je daleko veća nego npr. u Norveškoj.
CroNoMar je u vrlo kratkom periodu postao samoodrživa tvrtka. Iako je u samom početku i nastajanju bio financiran od strane norveškog ministarstva kao dio projekta uspostave Pomorskog Inovacijskog Centra u Šibeniku, CroNoMar je od početka 2013. godine u potpunosti neovisan. Temeljni postulat koji CroNoMar primjenjuje u svim svojim aktivnostima jest povjerenje u poslovanju.
CroNoMar intenzivno traga za novim projektima povezanim sa sektorom mora i pomorstva koji će pružiti nove mogućnosti za razvoj hrvatskih tvrtki u ovom sektoru i rast gospodarstva RH u cjelini.
Uz kontinuirano inzistiranje na izgradnji povjerenja u poslovanju, komercijalni pristup, povezivanje s tržištima izvan Hrvatske i daljnje identificiranje potreba tržišta, CroNoMar će u suradnji s hrvatskim poduzetnicima i u budućnosti nastaviti uspješno promovirati Hrvatsku u svijetu.
<< Back to News