Nakon isporuke prvogprototipa servisnog broda s primjenom u marikulturi u srpnju 2015. godine, koji jeuspješno predstavljen na najvećem sajmu marikulture na svijetu Aquanor u Trondheimu, Norveška u kolovozu ove godine, norveški klijent bio je iznimno zadovoljan proizvodom ikvalitetom rada hrvatskih brodograditelja te jezaključio je još 2 ugovora za gradnju novih brodova.
U odnosu na prvi isporučeni brod, novi naručeni proizvodi - brodovi duljine 23,98m, širine 11,20m, visine do glavne palube 4,2m i gaza 3,5m, projektirani od strane norveške tvrtke MOEN MARIN AS, o svojim karakteristikama značajno su unaprijeđeni, što predstavlja novi izazov za proizvođača, hrvatsku tvrtku Tehnomont iz Pule.
Naime, s obzirom na izmjene i dopune norveških propisa za ovaj sektor koje su na snazi od siječnja 2015. godine, s naglaskom prvenstveno napitanje sigurnosti, svi brodovi su dužni ispunjavati zahtjevne tehničko-tehnološke karakteristike što za posljedicu ima značajno veću vrijednost finalnog proizvoda.
Brodovi će biti opremljeni sa po dvije Palfinger dizalice nosivosti 60 i 90 tm proizvedene u Hrvatskoj, skladištem tereta veličine 50 m3, motorom Caterpillar snage 1000 ks, palubom koja omogućava transportiranje i manipulaciju 5 kontejnera veličine 20stopa i pumpama za isporuku goriva i pitke vode, te će biti će u mogućnosti opskrbljivati ribogojilišta sa svime što im je potrebno, kao i vršiti sve radove vezano za njihovo korištenje, održavanje i servisiranje.
Kako servisni brodovi koji obavljaju radove na sidrenju i tegljenju po novim norveškim propisima moraju biti opremljeni posebnom opremom za sidrene lance i čeličnu užad za tegljenje, uključujući njihovo vođenje, pritezanje i otpuštanje kao i prekidanje u slučaju nužde, novi brodovikoji su već sada prepoznati kao uspješan proizvod hrvatske male brodogradnje,u potpunosti će zadovoljavati i ove zahtjevne propise.
Uz generalne karakteristike koje su zajedničke za oba broda, postoji i čitav niz tehničkih karakteristika koje su za svaki brod različite, u skladu sa zahtjevima krajnjeg kupca koji je todetaljno definirao s obzirom na konačnu svrhu uporabe ovih brodova.
Kako se planiraju obavljati i podvodni radovi, brodovi će biti opremljeni i posebnom opremom za praćenje podvodnih radova daljinski upravljanom ronilicom (ROV - Remotely operated underwater vehicle) s kamerama i rasvjetom.
Kormilarnica je građena od aluminija, opremljena navigacijskom i komunikacijskom opremom visokog standarda, sa 2 upravljačka mjesta i posebnim mjestom za upravljanje ROV-om.
Brodska strojarnica na ovom brodu slična je strojarnicama na mnogo većim brodovima, kako zbog brodskih i hidrauličkih agregata, tako i zbog razvodne ploče i ostale oprema strojarnice, što sve govori o kompleksnosti ovog projekta.
Opremljeni suvremenim navigacijskim i komunikacijskim sustavima, svojom brzinom od 11 čvorova, velikim radijusom plovidbe i komfornim smještajem za 6 članova posade,ovi servisni brodovi proizvedeni u Hrvatskoj omogućavat će rad na ribogojilištima koja su značajno udaljena od norveške obale.
Cijeli projekt proizvodnje servisnih brodova za norveško tržište započeo je posredstvom tvrtke CroNoMar d.o.o. čiji je glavni cilj povezivanje hrvatskih i norveških tvrtki, identificiranje potreba tržištate osiguravanje pristupa novim tržištima u svrhu jačanja konkurentnosti i izvoznog potencijalanaših poduzetnika, posebno onih malih i srednjih poduzetnikakoji posluju u sektoru mora i pomorstva u Hrvatskoj.
Ovakvi primjeri uspješne suradnje govore da na međunarodnom tržištu ima mjesta za sve koji mogu ponuditi konkurentan proizvod ili uslugu visoke dodane vrijednosti uz garanciju kvalitete. Uz povezivanje partnera koji sudjeluju na ovom projektu, CroNoMar u ime norveškog klijenta obavlja i nadzor gradnje, što je još jedna potvrdakvalitete hrvatskih stručnjaka i povjerenja norveškog naručitelja, čime se stvaraju temelji za novu suradnju. Upravo partnerstva ovog tipa preduvjet su rasta gospodarstva, osiguravaju rast proizvodnje, nove investicije, ali i nova, dobro plaćena radna mjesta.
<< Back to News