Remontno brodogradilište Nautičkog centra Prgin do kraja ove godine izgradit će još deset katamarana za norvešku ribarsku flotu i inkasirati oko sedam milijuna eura.
Nastavak je to izvanredne poslovne suradnje započete još 2009. godine kada su Prginovi brodograditelji, u jeku krize i u jakoj konkurenciji s Kinezima, dobili priliku da za skandinavsku tvrtku “Nordic Aqua Boats AS” izgrade prva dva aluminijska katamarana. Tom prigodom položili su vrlo zahtjevan ispit i udarili temelje serijske proizvodnje ovih plovila u brodogradilištu u Mandalini.
Do sada je Remontno brodogradilište NCP-a Norvežanima isporučilo deset ribarskih katamarana, tako da će do kraja godine premašiti prvotne planove prema kojima se očekivalo da bi Šibenčani za norveške ribare izgradili 15 takvih plovila.
Podsjetimo, riieč je o aluminijskim katamaranima dužine 13,5 metara, širine 7,5 metara, s gazom od 2,5 metara, spremnicima goriva 2x2000 litara i spremnikom vode od 2000 litara, koji se koriste za rad u ribogojilištima. Karakterizira ih velika radna površina opremljena dizalicom jer je namijenjen opskrbi i održavanju ribogojilišta za norveško tržište, a u Norveškoj je uzgoj ribe jedna od najbrže rastućih industrijskih grana koja godišnje donese više od osam milijardi eura.
Inače, ovaj put katamarane grade za norveškog naručitelja “Moenmarin”, sljednicu tvrtke “Nordic Aqua Boats AS”. Pojedinačna vrijednost svakog plovila je oko 700 tisuća eura, a na njihovoj gradnji stalno će biti angažirano 40-ak brodograditelja.
Dobar znak
- Ovi novi ugovori s Norvežanima dobar su vjetar u leđa Remontnom brodogradilištu, koje se još uvijek nije oporavilo od krize koja ga je pogodila 2008. godine, čiji se gubici polako saniraju. Ohrabrujuće je da smo prošle godine ipak ostvarili rast od 13-ak posto, a ove godine gotovo je sigurno da neće biti ispod 15, a nije isključeno ni 20 posto. Još nas pritišće kriza, ali ovo je dobar znak. Ako se ostvare još neki ugovori, pred čijim smo zaključenjem, onda ćemo sasvim sigurno ovu godinu financijski poslovno završiti u plusu - uvjeren je vlasnik Goran Prgin.
Roko Vuletić, direktor Remontnog brodogradilišta, mnogo očekuje od upravo aktualne predstečajne nagodbe koju je Vlada ponudila svojim dužnicima.
- Naše obveze, što na temelju koncesije, što poreza i drugih davanja prema državi, u ovom trenutku dosegnule su 30 milijuna kuna. Ne tražimo ni kune od države, nego da se ta potraživanja reprogramiraju. Ako to napravi, sasvim je sigurno da ćemo godinu završiti u plusu. Pogotovo ako se realiziraju pregovori s još jednim partnerom iz Norveške za kojeg bismo gradili ribarske brodove od oko 25 metara - kaže Vuletić.
Inače, za ovu vrlo uspješnu poslovnu priču s Norvežanima velike zasluge ima tvrtka “CroNomar” koja je, na neki način, produžena ruka norveških poduzetnika i koja je najzaslužnija što je Šibenik, zajedno s Vladom Kraljevine Norveške, u bivšoj vojarni izgradio Pomorski inovacijski centar iNavis i tako širom otvorio vrata suradnji šibenskih i norveških poduzetnika.
Za sada se sa šibenske strane kao najozbiljniji i najpouzdaniji igrač pokazao Goran Prgin i njegovo Remontno brodogradilište, koje je definitivno otključalo norveško tržište koje zna cijeniti i spremno je platiti kvalitetu koju mu nude brodograditelji iz Mandaline.
‘Drugima utukli milijarde, a nama ni kune’
Direktor Roko Vuletić tvrdi da je Remontno brodogradilište NCP-a najuspješnije u zemlji.
- Dok su u druga brodogradilišta utučene milijarde i milijarde iz državnog proračuna, mi od države nismo dobili ni kune. Sve donedavno država je za svaki novoizgrađeni brod brodogradilištima davala deset posto vrijednosti broda u vidu subvencija. Mi nismo dobili ni kune. Naprotiv, 2004. godine Prgin je preuzeo brodogradilište uz obvezu da u njega uloži 30 milijuna kuna. Sve do 2008. godine imali smo stalni rast i zapošljavanje, a onda je došla kriza. No, bez obzira na sve, najuspješnije smo brodogradilište u zemlji - kaže Vuletić.
Uspješni jedino još Korčulani
U “sedlu” su i za sada dobro brode dva korčulanska brodogradilišta: “Greben“ i “Leda”. “Greben” je u punom pogonu zahvaljujući brodovima koje gradi za obalnu stražu i Crnogorce, a “Leda” i njezinih 70-ak zaposlenih, nasljednica “Inkobroda u stečaju”, radi stometarske “gole” brodove za partnera iz Nizozemske koje poslije tegle do Nizozemske i tamo opremaju.
Izvor: Slobodna Dalmacija
<< Back to News