Pri kraju je realizacija novog, zahtjevnog projekta koji je započeo prije više od godinu dana u Šibeniku, a cilj mu je izgradnja modernog plovila za izvoz. Time je uspješno nastavljena dugogodišnja suradnja između šibenskog brodogradilišta i norveškog naručitelja.
Riječ je o aluminijskom jednotrupcu dužine 15m i širine 7,5m, brzine 7nM, težine preko 130tona sa značajnim novitetima u odnosu na prethodno izgrađene brodove. Novi brod se koristiti kao multifunkcionalno brod. Upravo zbog svoje višestruke namjene, te zbog činjenice da je ovo prvi model ovog tipa/veličine na hibridni pogon ikad, brod je posebno dizajniran u smislu da ima specifičnu servisnu i ribarsku opremu, posebne skladišne prostore za ribu od 80m3, i druge alate kako bi se izmijenila namjena broda. U Norveškoj će se koristiti upravo kao multifunkcionalni brod, za rad na ribogojilištima, ali i kao ribarski i servisni brod. Područje namjene su obalne vode Norveške. Brod ima implementiran sustav za „oil spill prevention“ i u potpunosti je opremljen „high tech“ opremom potrebnom za višenamjenski rad kao što je npr. RSV uređaj koji služi za prostor u kojem se svježa riba drži na hladnom, zatim uređaj na palubi koji služi za pripremu žive ribe koja se zatim skladišti u prostor koji se hladi, a tu je i sustav pumpi koje služe za čišćenje mreža kaveza koji se koriste u marikulturi. Brod je opremljen i najmodernijom tehnologijom za monitoring podmorja. Također, opremljen je i kamerama koje prate rad, ROV uređajem, uređajima za čišćenje mreža i sl. Interesantno je da od ukupne težine broda čak 50% je upravo težina specifične opreme. Predviđena je posada od najmanje 3 člana do najviše 5 članova. Najčešće posada boravi po jedan tjedan na moru, nakon čega dolazi na kopno, ali brod je u mogućnosti boraviti na moru puno duže.
Sama izgradnja broda je iznimno kompleksna i predstavlja pravi izazov za graditelje zbog činjenice da u „samo“ 15m treba stati sva potrebna oprema.
Finalni kupac broda je mala obiteljska tvrtka koja pruža podršku velikim proizvođačima. Namjera im je da s ovim brodom značajno povećaju postojeće kapacitete, što ćeomogućiti razvoj tvrtke i širenje poslovanja u budućnosti.
Ovaj model radnog broda je veće ugovorene vrijednosti od do sada pojedinačno isporučenih brodova iz Iskra brodogradilišta. Međutim, financijska vrijednost nije jedino značajno obilježje ovog projekta. Tu je i činjenica da na veliko zadovoljstvo svih sudionika projekta, brodovi koji su izgrađeni upravo u šibenskom brodogradilištu postižu međunarodnu prepoznatljivost i konkurentnost na izuzetno zahtjevnom svjetskom tržištu već dugi niz godina. Realizacija ovog posla predstavlja novu priliku za promoviranje Hrvatske i naših mogućnosti.
Upravo posredstvom tvrtke CroNoMar koja za cilj ima promicanje zajedničkih projekata norveških i hrvatskih partnera u maritimnom sektor, brodogradilište ISKRA Šibenik nastavilo je višegodišnju suradnju s norveškim partnerima započetu još davne 2010. godine. Ovaj projekt je tako postao još jedan primjer kojim se predstavlja kvaliteta i konkurentnost hrvatske brodogradnje u jednoj od najrazvijenijih brodogradnji u svijetu – u Norveškoj.
Isporuka broda kupcu planirana je za rujan.
Trenutno šibensko brodogradilište radi „punom brzinom“ kako bi uspjeli ispoštovati rokove još 7 ugovorenih projekata.
Važno je reći da smo svi izuzetno ponosni jer se dosadašnji način rada pokazao izuzetno uspješnim i u Šibeniku je izgrađeno ukupno 135 brodova. Planiramo i provodimo naše aktivnosti kontinuirano te i dalje očekujemo nove dobre rezultate, bez obzira na sve probleme s kojima se svakodnevno susrećemo.
Današnje vrijeme je puno izazova. Zato je potrebno uložiti dodatne napore i ne odustati od svojih ciljeva kako bi na kraju oni bili ostvareni, a uvijek postoji mogućnost da se prilagodbom u pravo vrijeme ostvari i više od očekivanog. To je nešto čemu se iskreno nadamo u budućnosti.
<< Back to News