U ovim vremenima punim izazova kada izgleda kao da su sve poslovne aktivnosti „na čekanju“, realizacija novih poslova u okviru projekta koji je započeo prije 11 godina uspješno je nastavljena najnovijom primopredajom 5 brodova za međunarodno tržište marikulture.
Riječ je o aluminijskim radnim brodovima dužine od 12-15m, širine od 7-12m, te težine preko 35t po brodu. Pulsko brodogradilište je isporučilo servisno plovilo – katamaran, šibensko brodogradilište je isporučilo 2 broda od čega je jedan multifunkcionalni brod – model broda koji je prvi put u 11 godina izgrađen u Hrvatskoj te tvrtka iz Kaštela 2 broda, od čega je jedan 12m jednotrupac te 14,75m dvotrupac. Brodove karakterizira brzina s obzirom na uobičajene karakteristike, iznimna tehničko-tehnološka opremljenost te prilagođenost tegljenju kao i rukovanju sidrenju, što je omogućilo značajnu prednost pred konkurencijom.
Cijeli projekt izgradnje radnih brodova za međunarodno tržište marikulture započeo je u Hrvatskoj 2010. godine posredovanjem tvrtke CroNoMar. Glavni cilj CroNoMar-a je povezati hrvatske i norveške tvrtke u maritimnom sektoru te ojačati izvozni potencijal hrvatskih proizvođača uspostavljajući dugotrajne poslovne suradnje s inozemnim partnerima. Svi hrvatski partneri u ovom projektu prepoznati su na međunarodnom tržištu marikulture kao profesionalne tvrtke, pouzdani i sigurni partneri koji garantiraju vrhunsku kvalitetu svojih proizvoda, uz isporuku na vrijeme. Upravo sve navedeno temelj je uspješne suradnje između norveških i hrvatskih partnera koja traje već više od jednog desetljeća.
Trenutno svi partneri - Iskra (ex NCP), Oštro, Tehnomont, Nuić Nautika i CroNoMar - rade „punom brzinom“ kako bi uspjeli ispoštovati rokove ugovorenih isporuka za 2020. godinu, usprkos činjenici da su suočeni s brojnim izazovima zbog trenutne situacije u svijetu.
Prvo višenamjensko plovilo izgrađeno u Šibeniku uspješan je nastavak višegodišnje suradnje s norveškim partnerima. Kvaliteta, konkurentnost, profesionalnost i iskustvo šibenskog brodograditelja bilo je ključno za zaključenje pregovora o gradnji višenamjenskog broda za norveško tržište. Riječ je o aluminijskom jednotrupcu dužine 15m i širine 7,5m, s potpuno novom namjenom u odnosu na prethodno izgrađene brodove. Novi brod se može koristiti kao ribarski i kao servisni brod. Upravo zbog svoje višestruke namjene brod je posebno dizajniran u smislu da ima specifičnu servisnu i ribarsku opremu, 3 generatora, posebne skladišne prostore za ribu, pomične ograde i druge alate kako bi se izmijenila namjena broda i mnogo drugih „noviteta“. U Norveškoj se koristi za rad na ribogojilištima ili kao ribarski brod. Područje namjene su obalne vode Norveške. Brod je također predviđen i za funkciju tegljenja, te ima implementiran sustav za „oil spill prevention“. Brod je u potpunosti opremljen „high tech“ opremom potrebnom za višenamjenski rad kao i „ROV“-om, noćnim i dnevnim kamerama, te dvjema dizalicama. Brodom se može upravljati sa dvije pozicije – van i unutar kormilarnice, te je predviđeno i zasebno mjesto za upravljanje „ROV“ uređajem. Kada je brod u funkciji servisnog plovila tada je predviđena posada od 3 člana, a za funkciju ribarice 6 članova. Brod je u potpunosti opremljen za smještaj svih članova posade, kao i s najmodernijom tehnologijom za monitoring podmorja uključujući i sonar. Ovaj model radnog broda značajno je veće ugovorene vrijednosti od svih do sada pojedinačno isporučenih brodova iz Iskra brodogradilišta.
Današnje vrijeme obilježeno situacijom koja je pogodila svjetsku ekonomiju, je ujedno i vrijeme u kojem treba uložiti dodatne napore i ne odustati od svojih ciljeva kako bi na kraju oni ipak bili ostvareni, a uvijek postoji i mogućnost da se prilagodbom u pravo vrijeme ostvari i više od očekivanog. To je nešto čemu se iskreno nadamo u budućnosti. Ovaj projekt je odličan primjer uspješne poslovne suradnje između hrvatskih i norveških partnera, kojim se predstavlja kvaliteta i konkurentnost hrvatske brodogradnje u jednoj od najrazvijenijih brodogradnji u svijetu – u Norveškoj.
Činjenica na koju smo svi izuzetni ponosni je da je do sada u Hrvatskoj posredstvom CroNoMar-a izgrađeno 140 brodova za međunarodni sektor marikulture ukupne izvozne vrijednosti oko 150 mil EUR. Stvarnost je to koja se gradila godinama i koja nam je i dalje, posebno sada, motiv i pokretač svih naših aktivnosti.
<< Back to News