Sredinom lipnja isporučen je 95. po redu katamaran iz Šibenika za svjetsko tržište marikulture. Svi brodovi do sada izgrađeni u hrvatskim brodogradilištima koji su isporučeni za međunarodno tržište marikulture, predstavljaju „hrvatski proizvod“ na najbolji mogući način na brojnim stranim tržištima. Upravo oni su baza za kontinuirano podugovaranje novih tipova i modela brodova, bilo da je riječ o katamaranima ili jednotrupcima, a time i daljnji rast proizvodnje naših brodograditelja.
Najveći broj brodova koji su do sada uspješno promovirali kvalitetu hrvatskog proizvoda na svjetskim tržištima izgrađen je upravo u šibenskom brodogradilištu NCP tj. odnedavno ISKRA shipyard. Do sada je bila riječ o različitim modelima – tipovima aluminijskih katamarana, koji su se razlikovali po veličini, radnim karakteristikama i sl. Uspjeh postignut izvozom tih visokokvalitetnih proizvoda doveo je do podugovaranja prvih hibridnih brodova kao i za sada potpuno novog tipa broda s kojim ISKRA priprema novi „udar“ na svjetsko tržište marikulture.
S norveške strane, plan CroNoMar-a je da prije ljetnih praznika u potpunosti popuni „order book“ ISKRA brodogradilišta kao i ostalih partnera u Hrvatskoj za 2019. godinu, s težištem na novim, inovativnim proizvodima.
Polazeći od činjenice da je Hrvatska zemlja koja želi privući investicijske projekte veće dodane vrijednosti čije je poslovanje povezano s modernim tehnologijama i inovacijama, kao i internacionalizacijom poslovanja, davne 2010. godine započeo je ovaj projekt izgradnje brodova u Hrvatskoj koji su namijenjeni izvozu, konkurentni prvenstveno kvalitetom, a naravno i cijenom. Projekt se od početne ideje, pa zatim kroz sve razvojne faze do danas, realizirao posredovanjem tvrtke CroNoMar čiji je glavni cilj povezivanje hrvatskih i norveških tvrtki, identifikacija tržišnih potreba i olakšavanje pristupa novim tržištima u cilju jačanja konkurentnosti i izvoznog potencijala naših poduzetnika, posebno malih i srednjih poduzeća koja posluju u sektoru mora i pomorstva u Hrvatskoj.
Hrvatski i strani partneri ne skrivaju zadovoljstvo s razvojem suradnje. Pri samom početku, ni jedna strana nije mogla predvidjeti ovakav uspjeh projekta. Zahvaljujući kvaliteti proizvoda i konkurentnosti u odnosu na druge proizvođače, ovaj projekt se nastavio ugovaranjem novih modela i vrsta brodova. Bez obzira na vrstu broda i njegovu svrhu, svaki brod, odnosno ugovor je specifičan, te se pregovara i gradi u skladu sa zahtjevima krajnjeg kupca. Što je još važnije, novi ugovori su na putu, a to znači ne samo rast prihoda i zarade, već i nova radna mjesta različitih profila radnika u hrvatskoj brodogradnji i inženjerskom sektoru. CroNoMar je bio posrednik u svim ugovorima, ali i značajan partner kako u provedbi projekta tako i u njegovoj finalizaciji, i hrvatskim i norveškim partnerima. Danas su ovi brodovi prepoznatljiv hrvatski proizvod na međunarodnom tržištu marikulture.
Ukupna izvozna vrijednost projekta u 10-godišnjem razdoblju poslovanja Cronomara i suradnje s norveškim i hrvatskim partnerima, prešla je 100 milijuna eura s preko 120 isporučenih brodova koji predstavljaju izvrsnu referencu hrvatskoj maloj brodogradnji. Trenutno se brodovi za međunarodni sektor marikulture rade u Šibeniku – ISKRA shipyard, u Kaštelima – tvrtka Oštro, te u Puli – tvrtka Tehnomont.
Brodovi izgrađeni u Šibeniku koriste se u svakodnevnom poslovanju na uzgajalištima ribe u Norveškoj, Saudijskoj arabiji, Šetlandskom otočju, Islandu, Kanadi i drugim zemljama diljem svijeta, dok se servisna plovila izgrađena u Tehnomontu u Puli za sada koriste samo u Norveškoj za opskrbu, održavanje i servisiranje uzgajališta. Plovila izgrađena u Oštru idu za Norvešku i Kanadu.
Ovaj projekt je odličan primjer uspješne poslovne suradnje između hrvatskih i norveških partnera kojim se predstavlja kvaliteta i konkurentnost hrvatske brodogradnje u jednoj od zemalja s najrazvijenijombrodogradnjom u svijetu – Norveškoj.
Tržišne mogućnosti koje su prepoznate u okviru provedbe ovog projekta, kao i odlični rezultati te planovi za budućnost koji obuhvaćaju i daljnji napredak u razvoju novih, inovativnih rješenja u proizvodnji radnih plovila, pružaju nadu da će hrvatska mala brodogradnja biti prepoznata kao propulzivna industrijska grana u Hrvatskoj, jer za to već sada postoje svi potrebni preduvjeti.
<< Back to News