• Anyone can get a good idea...
    Turning ideas into reality is an art
  • Turning your idea
    into a self-sustaining business
  • Sea of opportunities
    Dynamic business environment
  • Business network for
    business development
WELCOME TO CRONOMAR
Wednesday 6 November 2019 | 13:05:27 | Published in News

Ukoliko budu dozvoljavale vremenske prilike možda već i do kraja tjedna, a sigurno u ovom mjesecu, doći će do isporuke 100-tog po redu katamarana proizvedenog u šibenskom remontnom brodogradilištu ISKRA nekadašnjem brodogradilištu NCP, za norveški sektor marikulture.

Riječ je o HIBRID – aluminijskom katamaran dužine 13,75 i širine osam metara , s potpuno novom elektroinstalacijom, uključujući dizel generatore i akumulatore, električnu propulziju te specifičnu opremu poput dizalica, thrustera, vitla,.. koja će, također, biti upravljana na električni pogon.

Ekološki standardi
S obzirom da se u Norveškoj puno radi na tome da se smanji emisija CO2, dušikovih oksida i ostalih štetnih tvari, ovaj projekt je podugovoren upravo s namjerom da se smanji emisija onečišćujućih tvari i stakleničkih plinova koje proizvodi norveški sektor marikulture. Očekuje se da će smanjenom emisijom štetnih ispušnih plinova, uz razvijanje i izgradnja servisnog broda s hibridnim pogonom doprinijeti zaštiti okoliša jer će se upotreba dizelskih motora smanjiti svakodnevno za više od 75 posto. Ovo plovilo bi trebalo koristi dizel-električni pogon u tranzitu s pristaništa na mjesto ribogojilišta. Kada plovilo dođe na lokaciju ribogojilišta, dizelski motori se gase, a plovilo radi potpuno na elektro pogon uz nultu emisiju štetnih plinova te uz značajno bolje radne uvjete za radnike na palubi.

„ Moen Marin je zadovoljan suradnjom s Iskra brodogradilištem, koja je rezultirala s do sada stotinu realiziranih projekata. Upravo je stoti projekt state of the art , brod s kombiniranim električno-dizelskim pogonom. Ovakav tip pogona je vrlo važna obveza za tvrtku Moen Marin, kako bi pomogla ispunjenju jednog od najvažnijih ciljeva Norveške u narednim godinama, koji se odnose na smanjenju potrošnje dizelskih goriva i smanjenju emisije štetnih plinova. Krajnji kupac ovog broda je također zadovoljan kvalitetom proizvedenih brodova ali ukupnim rezultatom rada koje je šibensko brodogradilište ostvarilo. Raduje se skorašnjoj isporuci broda, kao i njegovoj upotrebi.”, istaknuo je Vegar Livik, projektni inženjer u Moen Marin AS.

Brodovi izgrađeni u Šibeniku koriste se u svakodnevnom poslovanju na ribogojilištima diljem svijeta. Osim norveškog tržišta, šibenski i drugi hrvatski brodovi izgrađeni posredstvom CroNoMar-a plove na ribogojilištima Saudijske Arabije, Šetlandskih otočja, Islanda, Kanade i drugih zemalja svijeta.

Ispoštovani rokovi
Zahvaljujući postignutoj kvaliteti proizvoda i konkurentnosti u odnosu na druge proizvođače, brodogradilištu ISKRA omogućeno je daljnje planiranje i ugovaranje novih modela i vrsta brodova. Trenutno je s ISKRA brodogradilištem iz Šibenika, posredstvom tvrtke CroNoMar, podugovorena izgradnja još 14 radnih brodova za norveško i druga međunarodna tržišta marikulture. Riječ je o različitim tipovima i modelima brodova kao što su jednotrupci, dvotrupci, ribarice, zatim radni brodovi za ribogojilišta, kao i novi hibridni brodovi.

„Ovaj katamaran izgrađeni je u ugovornim rokovima unutar dogovorenih komercijalnih uvjeta i bez ikakvih državnih poticaja za naše norveške partnere. Tijekom desetogodišnje suradnje usavršili smo gradnju u aluminiju te usvojili mnoge nove tehnološke procese. Posebno smo ponosni da se kod isporuke 100 tog broda radi o hibridnom brodu na dizel - električni pogon koji predstavlja naš iskorak, jer trendovi u brodogradnji nezaustavljivo idu prema smanjenu emisija CO2 te smatram da će uskoro i na našem moru zaploviti brodovi na električni pogon.Taj trenutak naše brodogradilište dočekuje potpuno spremno.“, istaknuo je Roko Vuletić, direktor Iskra brodogradilišta iz Šibenika, koji se veseli nastavku uspješne suradnje s Cronomarom i Moen Marinom.

Očekuju se novi ugovori
CroNoMar je do sada posredovao u sklapanju preko 250 brodograđevnih ugovora koji se odnose na radne brodove, temeljem čega je i postignuta impresivna brojka od ukupno 100 izvezenih katamarana iz ISKRA brodogradilišta za norveško i druga svjetska tržišta marikulture u posljednjih deset godina.

„Uskoro u Šibenik dolazi norveško poslovno izaslanstvo s namjerom ugovaranja dodatnih brodova koji će se graditi u brodogradilištu ISKRA.“, istaknula je Ana Zajc, viša projektna savjetnica tvrtke CroNoMar.

Od početne ideje prije desetak godina pa do danas, ova poslovna suradnja vezana za proizvodnju aluminijskih katamarana koji se kao radni brodovi koriste prije svega u norveškom sektoru marikulture, razvijala se znatno brže od svih očekivanja, pa su se i isporuke brodova koje su izgradili hrvatski stručnjaci u međuvremenu značajno povećale u odnosu na plan. Potpisom tog ugovora prije desetak godina sa šibenskim brodogradilištem, optimistična ideja o izgradnji 15 katamarana za inozemno tržište u razdoblju od pet godina, činila se tada kao realan cilj koji pruža nadu u opstanak brodogradilišta. Sada svjedočimo isporuci stotog broda izgrađenom u šibenskom brodogradilištu.

Izvor: jutarnji.hr Autor: Jozo Vrdoljak/Privredni.hr



<< Back to News

BRIEF DESCRIPTION OF OUR STAFF

  • Gordan Polonijo, Technical supervisor
    Gordan Polonijo, Technical supervisor

    M: +385 91 214 00 28

    gordan.polonijo@cronomar.hr

    Technical supervisor in CroNoMar, Croatian. MSc in Mechanical engineering - Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture Zagreb, 17 years of experience in shipbuilding on various new building such as Cutter suction dredger, Jack Up platform, Chemical tankers, Livestock carrier, Car Carrier, Fisherman vessel, Bulk carrier, LPG tanks, Cable layer, Suction Hopper dredger, etc. In Uljanik Shipyard I was Head of QA/QC dept. I’m also playing a role as a member of Board of the director in Croatian society of Nondestructive testing HDKBR.

  • Malvin Villabø, CEO
    Malvin Villabø, CEO

    P: +47 92066640

    malvin.villabo@predichem.no

    CEO of CroNoMar, Norwegian. 19 years of experience in management of innovation company in Norway. 20 years of experience as researcher and manager in MARINTEK - The Norwegian Marine Research Institute. 2 years in Shipping. MSc in Automation Engineering.

  • Ana Zajc - Senior Project Consultant
    Ana Zajc - Senior Project Consultant

    M: +385 91 124 00 22

    ana@cronomar.hr

    Senior Project Consultant in CroNoMar, Croatian. Educated in Economics and Criminology science. Certified for implementation of EU projects. 15 years of experience on development projects as senior consultant, 4 years of experience as technical director (export, transport, construction company), 6 years of experience as office manager (marketing, tourism, architecture).

  • Željko Ninić, Senior Project Consultant
    Željko Ninić, Senior Project Consultant

    M: +385 91 214 00 25

    zeljko.ninic@cronomar.hr

    Senior Project Consultant in CroNoMar, Croatian. MSc in Mec - Faculty of Naval Architecture and Mechanical Engineering Zagreb, started engineering career from a workshop floor (CAD/CAM machining) in duration of 2 years, next 5 years as a product designer in R&D department (healthcare industry), 11 years of experience in project management (water supply and waste water engineering, marina installations and HVAC).

  • Zdenko Jerković, Technical supervisor
    Zdenko Jerković, Technical supervisor

    M: +385 91 214 0024

    zdenko.jerkovic@cronomar.hr

    Technical supervisor in CroNoMar, Croatian. MSc in Naval Architecture - Faculty of Naval Architecture and Mechanical Engineering Zagreb, 22 years of experience in ship building,ship repair and off-shore from construction engineer position through the positions of project engineer, project manager, Seling dpt. manager, site manager, surveyor and consultant. Employments in companies Brodosplit, Vulkan, Brodoremont Vranjic, Viktor Lenac, RLE,ZIT, Adria-mar, TE Marin and on a contract base for foreign companies TTS, Songa offshore, Willtech…

  • Marko Kelava, Technical supervisor
    Marko Kelava, Technical supervisor

    M: +385 91 214 00 26

    marko.kelava@cronomar.hr

    Technical supervisor in CroNoMar in CroNoMar, Croatian. Bsc in Naval Architecture – Faculty of Electrical Engineering, Mechanical Engineering and Naval Architecture Split, 11 years experience in ship building and ship repair trough the positions of Surveyor, Head of Assembly workshop, Project manager and Head of New building department. previous employee of Brodotrogir d.d., R.L.E. t.p., Solinbrodogradnja d.o.o. - Shipyard Vranjic.

  • Dalibor Varnica, Technical supervisor
    Dalibor Varnica, Technical supervisor

    M: +385 91 214 00 27

    dalibor.varnica@cronomar.hr

    Technical supervisor in CroNoMar, Croatian. BSc in Mechanical engineering – University of Split- Faculty of Electrical Engineering, Mechanical Engineering and Naval Architecture. More than 20 years of experience in shipbuilding on various new building such as Frigo ship, Bulk carriers, Juice carrier, Heavy lifters, Ro Pax ferry, Yacht, Polar cruisers, Military patrol vessels and off shore projects through the positions of foreman, Workshop engineer, Workshop manager, Assembly manager, Ship manager and PM assistant, Head of preassembly and outfitting workshop and Project manager. All within the Brodosplit shipyard.

  • Zdenka Stošić, Administrative referent
    Zdenka Stošić, Administrative referent

    M: +385 91 124 00 21

    zdenka.stosic@cronomar.hr

    Administrative referent in CroNoMar, Faculty of Economy, 4 years of experience as sales manager in Plodine - managing and monitoring  sales, employment management, 4 years of experience as sales manager in Jolly - managing sales and assortment, 2 years of experience as accounting administrator – calculations, P&L account, 5 years of experience as external co operant in Prva stambena štedionica, Zagrebačka banka d.d. – Loans, savings, insurances, collaterals.