Veliko zanimanje tvrtki iz cijele Hrvatske, kako onih iz metaloprerađivačke industrije i područja inženjeringa, tako i onih koje se bave proizvodnjom maritimne opreme, izazvao je seminar održan u utorak, 25. ožujka 2014. godine u Inovacijskom Inkubatoru iNavis Centra u Šibeniku u organizaciji tvrtke CroNoMar na temu „Kako pristupiti norveškom tržištu nafte i plina“, u okviru kojeg su održana i savjetovanja za tvrtke po modelu „jedan na jedan“.
Koji su trendovi u norveškoj i međunarodnoj industriji nafte i plina, struktura sektora, strategije ugovaranja i standardi kvalitete, te strategije za ulaz na norveško tržište, sve su to bile teme seminara koje je predstavio g. Sveinung Fjose, izvršni direktor tvrtke Menon Business Economics.
Gospodin Fjose je priznati međunarodni stručnjak s dugogodišnjim iskustvom u maritimnom sektoru i industriji nafte i plina.
Menon Business Economics je vodeća konzultantska tvrtka za norvešku maritimnu i industriju nafte i plina, koja svoj rad temelji na istraživanjima, te koja izrađuje ekonomske i industrijske analize čiji su glavni korisnici različite tvrtke i organizacije iz ovog sektora, te norveška vlada. Do sada su radili analize u Norveškoj, Kini, Dubaiju, zemljama EU i Singapuru. Industrija nafte i plina je veoma važna za norveško gospodarstvo jer ostvaruje 30 posto dodane vrijednosti u ukupnom gospodarstvu, 45 posto svih poreznih prihoda i 10 posto svih zaposlenih.
Predstavljajući sektor koji je od vitalnog značaja za Norvešku, g. Fjose je sudionicima seminara približio i mogućnosti koje se pružaju hrvatskim tvrtkama zainteresiranima za ulazak na novo, norveško tržište. Istaknuo je potencijal koji hrvatske tvrtke imaju, te da je u sektoru nafte i plina bitan fokus na kvalitetu i sigurnost.
Imajući u vidu da je potrebno jačati konkurentnost hrvatskih tvrtki, kako na domaćem tako i na stranom tržištu, CroNoMar je od samog početka rada iNavis Centra započeo s organiziranjem interaktivnih radionica i seminara koji su namijenjeni kako poduzetnicima koji već posluju, tako i onima koji tek kreću u poduzetničke vode, a sve u cilju jačanje konkurentnosti i razvoja tehnološki usmjerenih i na znanju utemeljenih malih i srednjih poduzetnika, odnosno poduzetnika početnika čija se djelatnost temelji na visokom tehnologijama i inovacijama, te podizanju razine poduzetničkih znanja i vještina. Dio je to specijalnog programa i aktivnosti koje CroNoMar provodi kao dio menadžmenta Inovacijskog Inkubatora iNavis centra .
Cilj CroNoMar-a je da svojim aktivnostima omogući suradnju i povezivanje poduzetnika dviju zemalja u sektoru mora i pomorstva. Da je Cronomar do sada ostvario odlične rezultate, najbolje govore sljedeći podaci: izvoz Hrvatske u Norvešku porastao je više od šest puta u zadnje četiri godine zahvaljujući prvenstveno projektima koji su realizirani i koji se provode u suradnji s CroNoMar-om. To je prije svega projekt izgradnje aluminijskih katamarana u Šibeniku koji je prerastao je u serijsku proizvodnju. Do sada su izgrađena 22 broda, dok se isporuka još 6 novih brodova očekuje do kraja srpnja 2014. godine. Namjera ovog projekta je isporuka 12 brodova u 2015. godini. Većina brodova napravljena je za norveško tržište, ali tu su i 3 broda koja su isporučena u Saudijsku Arabiju.
U finalnoj fazi pregovora su i novi projekti suradnje između hrvatskih i norveških tvrtki u brodogradnji, te projekti usmjereni povećanju internacionalizacije poslovanja hrvatskih proizvođača.
Seminar je sufinanciran bespovratnim sredstvima Ministarstva poduzetništva i obrta, dobivenim u okviru „Poduzetničkog impulsa“ - Programa poticanja poduzetništva i obrta za 2013.godinu, Mjera C „Razvoj poduzetničke infrastrukture i poslovnog okruženja“, aktivnost C2 - Tehnološki parkovi i poduzetnički inkubatori.
Riječi hvale o kvaliteti seminara i organizaciji iskazali su svi sudionici, te kao što je istaknuo direktor tvrtke Adria winch, voditelj seminara je odlično ocrtao situaciju u norveškom offshore-u i dao prave naputke koji važe za sve.
<< Back to Seminars